Szkoła Podstawowa nr 60
im. Wojciecha Bogusławskiego w Poznaniu

Ogólnopolski projekt edukacyjny “Eko-szkoła 2022”

Uczniowie klas 1-3 biorą udział w projekcie edukacyjnym “Eko-szkoła 2022”, którego głównymi celami m.in. są: poszerzanie wiedzy uczniów z zakresu ekologii i ochrony środowiska, pobudzenie uczniów do aktywnego działania na rzecz środowiska, kształtowanie u uczniów postawy ekologicznego Polaka, Europejczyka i obywatela świata, poznawanie środowiska lokalnego, promowanie postaw proekologicznych.


Szkolny Przyrodniczo – Ekologiczny Konkurs Recytatorski

30 maja 2022roku w naszej szkole odbył się Szkolny Przyrodniczo – Ekologiczny Konkurs Recytatorski dla uczniów z klas 1-3. Celem konkursu było uwrażliwienie uczniów na zachowania proekologiczne poprzez poezję dziecięcą oraz wspieranie uzdolnień recytatorskich uczniów.

Konkurs przebiegał w miłej i przyjaznej atmosferze. Występom dzieci towarzyszyły duże emocje. Wybór laureatów nie był łatwy, ponieważ wszyscy pięknie recytowali wiersze.

Laureatami konkursu zostali:

I miejsce – Kacper Nietopiel kl.1A

II miejsce – Antoni Serek kl. 2B

III miejsce – Marta Michalak kl. 1B

Wyróżnienie otrzymały:

Zosia Nietopiel kl. 1A, Karolina Kaszubiak kl. 2A, Zosia Machyńska kl. 2A oraz Alicja Ptaszyńska kl. 3A

Wszystkim uczestnikom gratulujemy talentu artystycznego!

Dziękujemy za udział w konkursie!


ŚWIATOWY DZIEŃ PSZCZÓŁ

Światowy Dzień Pszczół obchodzony jest 20 maja. Jest to inicjatywa Słowenii. Obchody tego dnia są okazją do przypomnienia sobie znaczenia pszczół w środowisku i dla pozyskiwania żywności. Uczniowie z klas 1-3 z tej okazji oglądali filmy edukacyjne o pszczołach, rozwiązywali zadania interaktywne, wykonywali lapbooki oraz prace plastyczno-techniczne.


Ulotki i komiksy wykonane w wersji elektronicznej dotyczące zmiany nawyków w życiu codziennym dla dobra przyrody.


DZIEŃ ZIEMI

QUIZ:

POSEGREGUJ ŚMIECI:


PROJEKT WIOSNA

Od 21 marca trwały intensywne poszukiwania wiosny! Chociaż marcowa pogoda bywa kapryśna to uczniowie z klas 1-3 przedstawiają dowody na to, że udało się znaleźć oznaki wiosny ?

Zapraszamy do oglądania relacji z naszych wiosennych działań:

  • spacery w okolicy szkoły
  • poszukiwanie oznak wiosny (karty obserwatora)
  • sadzenie roślin i cebulek
  • prace plastyczne
  • lekcje z ozobotami
  • tworzenie lapbooków
  • projekty w Scratchu Jr


HODOWLA RZEŻUCHY


LEKCJA EKOLOGII Z EKOPYRKIEM

Uczniowie klasy drugiej powtórzyli zasady prawidłowego segregowania śmieci, a także utrwalili, czym są działania ekologiczne. W świat ekologii zabrał ich Ekopyrek – bohater komiksu, pt. “Jak Ekopyrek, mistrz sortowania, ścigał w Poznaniu pewnego drania”. Ekopyrek nie tylko pokazał, jak należy dbać o środowisko, ale też przypomniał charakterystyczne budynki i miejsca w Poznaniu. Po wysłuchaniu przygód Ekopyrka, dzieci sprawdziły swoją  umiejętność segregacji śmieci rozwiązując quizy na tabletach.

Bohaterowie komiksu pojawili się także podczas edukacji plastycznej, a to wszystko dzięki kreatywności dzieci, które ulepiły postaci z plasteliny. Drugoklasiści zapragnęli ożywić swoje plastelinowe ludziki. W tym celu poznali aplikację Stop Motion Studio, która dała im możliwość stworzenia na tabletach klatkowych filmików, przedstawiających nowe przygody Ekopyrka i jego przyjaciół.


Program “Plastek i jego zaczarowane pudełko”

Uczniowie klas 1-3 realizowali program “Plastek i jego zaczarowane pudełko”, którego celem było zainteresowanie uczniów już od najmłodszych lat zjawiskami i naukami przyrodniczymi poprzez wykonywanie z nimi doświadczeń.

Dzięki temu programowi uczniowie rozwijali kompetencje z zakresu rozwiązywania problemów oraz podejmowania wyzwań. Zdobywali także wiedzę na tematy ochrony środowiska, ekologii i chemii.


Gry terenowe, doświadczenia przyrodnicze.


Akcja “Sprzątanie świata”.

Uczniowie klas 1-3 przyłączyli się do akcji “Sprzątanie świata”. W tym tygodniu nie tylko sprzątaliśmy tereny wokół szkoły, ale też rozmawialiśmy o segregowaniu odpadów i ich szkodliwości dla środowiska.

Skip to content